donderdag 28 januari 2016

Oeffff


Je hebt van die dagen...... terwijl Pierewiet mij gisteren in 20-voud nog toelachte( toen had ik kleuters). Donderdag en vrijdag heb ik groep 4.
Vandaag ging het met 8 jarige leerling met adhd niet goed. Zat niet lekker in zijn vel.
Niet fijn voor hem, maar ook zo naar voor de andere leerlingen. Hij stoorde enorm, praatte de hele dag door mij heen, werkte niet, wilde geen taal rekenen.
Er stond een hilarische sfeer die voor veel kinderen onveilig voelde. Ze hadden er last van en wisten ook niet hoe ze zich moesten gedragen.
En ik ben de juf....ik kon het niet veranderen.
Kreeg geen grip op de jongen,  reageerde positief als hij meedeed en niet stoorde.
Maar het hield niet op. Ik wilde ook zorgen voor de andere kinderen.
Nee, nare dag.
Van een meisje kreeg ik gelukkig een leuke tekening (op een kladblaadje dus de foto is niet zo mooi).

Zij heeft zin in de lente en ik ook!
En morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten