zondag 31 januari 2016

Winterlandschappen in de klas

Met groep 4 winterlandschappen gemaakt. Dat was een hele klus.
Ter inspiratie bekeken we 3 oude winterschilderijen van Breughel en van Avercamp.

Deze schilderijen vonden ze geweldig, ze raakten niet uitgekeken.
Eerst liet ik ze 3 schaatsende mensen tekenen op papier en daarna uitknippen (goed knippen is ook lesdoel). Natuurlijk had ik foto's van schaatsende mensen zodat ze eens goed konden kijken hoe de benen aan het lijf zitten, wat ze met hun armen doen enz.
De week erna tekende iedereen een winterlandschap met pandakrijgt op een groot A3 papier.
Met verdunde zwarte ecoline kleurden we het ijs grijs.
Tot slot mochten ze hun schaatsers er op plakken.
Het was een moeilijke opdracht voor deze groep 4 , de ene groep 4 is de andere niet.
We kregen wel steeds meer zin in schaatsen maar of deze schilderijen daarbij zullen helpen?

4 opmerkingen:

  1. Oh wat geniet ik toch van deze blogjes. Wat een voorbereiding en wat leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik hoop ook dat je mijn worstelingen leest........onderwijs is moeilijk en zeer verantwoordelijk werk. oeffff Fijne maandag!

      Verwijderen
  2. Natuurlijk lees ik die en ik herken ze ook. En invallen is nog een heel stuk moeilijker.

    BeantwoordenVerwijderen