zaterdag 18 februari 2017

Blij blij

Sinds gister ben ik enorm blij.
Opgelucht en verheugd.
Onwerkelijk ook.
Juist op dit moment. Het goede moment.
Ik zeg vaak dat er op je pad komt wat er op je pad moet komen.
Dat dat pad niet altijd fijn is, hobbelig, grote obstakels heeft of zelfs nare zijpaden .....tja ook dat hoort erbij. Zeggen ze...
Dat we allemaal onze eigen pad te volgen hebben lijkt logisch. Soms loer ik naar dat soepele pad van een ander. Of probeer ik een heel naar stuk van pad van een ander iets mooier te maken.
Maar meestal, echt waar, ben ik blij met mijn eigen pad.
Ik herken die ene hobbel, dat kuiltje waar ik soms weer inval, dat zachte stuk met gras,het stuk waar ik over water moet springen.
Na veel hobbels en kuil ben ik nu op wat gladder terrein gekomen, groen met zon.
Dat is zo fijn.

Beetje veel woorden om iets te omschrijven maar niet te zeggen wat er aan de hand is.
Omdat het nog niet officieel is kan ik alleen zeggen dat ik werk heb, met kleuters.
Maandagavond kan ik er meer over vertellen. 
Zo, ik zweef weer verder. ...

5 opmerkingen: