maandag 20 februari 2017

Echt waar

Vandaag alles geregeld.
Ik heb dus een baan op een school in Breukelen tot de zomervakantie !@
En niet zomaar een school.
Ik ga 2 dagen per week werken in een kleutergroep op obs Regenboog.
De school die ik nog ken uit de tijd dat ik schoolbegeleider kunsteducatie was.
Maar vooral de school waar ik stage liep, mijn afstudeeronderzoek heb gedaan en heb ingevallen.
Een school die voor mij voelt als een warme jas.
Een school met twee kleutergroepen en waar kleuters nog kleuters mogen zijn.
Vandaag op school geweest en ook in de groep geweest. 
Leuke groep en fijne duo collega.
Twee kinderen waarvan ik hun oudere broertjes in de klas heb gehad.
Via Facebook kreeg ik vanavond een berichtje van een moeder (die mij nog kende) en nu heel blij was dat haar 2e zoon bij mij in de groep zat.
Een heel warm welkom dus.

Toen een kleuter vroeg of ze mocht plassen zei een andere kleuter dat ze dat niet aan mij mocht vragen omdat ik kijkjuf was en die weten dat niet.

Een prinses die uit de huishoek wegliep hoorde ik in haar spel zeggen :' stuur je me een berichtje?'  ' ja goed' zei de ander.

Een druk jongetje wat alles hoorde (terwijl hij ondertussen met van alles bezig was) zei opeens tegen mij:' wij hebben ook een kleed in de kamer thuis maar dat zit vastgeplakt'.

Ik kan niet wachten te beginnen.


10 opmerkingen:

  1. Heerlijk. Ga genieten van de kleuters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoopte al dat het die school zou zijn. Super. Heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je die baan hebt tot de zomervakantie. Gefeliciteerd ermee! (en ik hoop hier nog vele leuke uitspraken van je kleuters te lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. DAnk je, ja dat zal ik zeker doen. Kleuters zijn voor mij één van de bronnen van inspiratie.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd. Wat heerlijk voor jou, de kleuters en je collega's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je,ik heb er zin in. ZE zijn sinds kort Dalton. Voor de kleuters is het niet zoveel anders hoor.

      Verwijderen
  5. Een Daltonschool. Wat leuk! Vind ik een heel leuk schoolsysteem.

    BeantwoordenVerwijderen