zondag 26 februari 2017

Goedemorgen bij de Nachtwacht

Vanmorgen stonden manlief en ik om 9.15 middenin het Rijksmuseum in Amsterdam.
Half uur in de auto, gratis parkeren, geen rij, gratis met museum kaart wat heerlijk.
Nooit heb ik behoefte alles in een museum te zien. Dat is teveel voor mij, te vol word ik ervan.
Zelf de luxe muffin leek een kunstwerk toch?
De laatste foto is van het mooiste schilderij van vandaag. Het is van Isaac Israëls.
Ik houd van het werk van Breitner, Maris en Israëls.
Ze verbeelden momenten. Bijvoorbeeld van het stadse leven.
Dit schilderij laat een echtpaar zien bij een kinderkledingwinkel. Alles keurig op kleur gesorteerd. Hun kind loopt vast door.
Een van de eerste schilderijen waar een electrisch verlichtte etalage te zien was.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten