maandag 27 februari 2017

Verbonden zilver

Als jong meisjes kreeg ik een zilveren naamarmbandje van mijn opa en oma .
In de brugklas wilde ik graag een zilveren ring met een groene steen, Jade.
Ik zocht hem met mijn oma uit. Thuis liet ik hem aan opa zien.
Ik weet nog hoe hij keek boven zijn bril.
Hij bestudeerde de ring en vond het een goede keus.
Rond mijn 15 e wilde ik heel graag een smalle zilveren ring die ik zelf zou ontwerpen. Daar werkte mijn oma (opa inmiddels overleden) graag aan mee.
Kees de goudsmid in Middelburg maakt het ringetje aan de hand van mijn ontwerp.
Nu bijna 54 heb ik de 3 sieraden laten samenvoegen tot 1 armband. Ze horen echt bij elkaar. Een jonge goudsmid/zilversmid heeft het voor mij gedaan en ik ben er heel blij mee.
Aan mijn linkerpols draag ik nu de zilveren armband van Carolien en deze van verbonden zilver. Ben er blij mee!

5 opmerkingen:

  1. Mooi zulke herinneringen bij een sieraad. Ik draag ook een 55 jaar oude armband,als kind gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi idee en schitterend verwerkt. Wat zul je daar blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi idee! En een mooie armband. Ik wil zelf iets laten maken van de gouden ringen van mijn moeder, maar ik durf nog niet zo goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi zeg!! dat heb je goed verzonnen zo. Groet Edith Jonker

    BeantwoordenVerwijderen