zaterdag 26 augustus 2017

Dorp in Utrecht

Wij wonen in de wijk Utrecht Lunetten.
Een groene wijk die dit jaar 40 jaar bestaat, wij wonen er nu 25 jaar.
De kinderen zijn hier geboren en vliegen hier ook weer uit.

Vandaag was 'rommelroute lunetten'.
141 huishoudens hadden zich aangemeld.
Tuin of huis werden gebruik om van alles te verkopen.
Vriendin M , manlief en ik besloten mee te doen.
Ik deed atelieropruiming, we hadden oude spullen, M had nieuwe Adidas sportkleding en bij haar kon je een goed gesprek krijgen voor 5 euro (is coach van beroep).
En.....heerlijke koffie inclusief oud Frans kopje, heerlijk caketaartje inclusief oud Frans gebaksschoteltje .

Inrichten, prijzen plakken,  tuin leuk maken, schoolbord voor de deur, blauwe ballonnen aan de boom en het kon beginnen.

De eerste klant kwam kwart over 9 om zeker te zijn van een groene tas.
De tweede was een man uit Tilburg op zoek naar oude munten.
En zo ging het maar door.
Mensen dronken samen koffie, ze kochten spullen en waren erg enthousiast.

Wat ook opviel was dat ze bleven kijken in de woonkamer en tuin, hoe ik het kon verzinnen allemaal, al die leuke ideeën.
Ik ging opeens helemaal anders naar mijn huis kijken.
(Rommelig gezellig creatief huishouden)
Door mijn mannen thuis vaak verfoeid ( Ien, waarom hang je een theepot op als vaas, moet dat nou, raar mens etc)

Nu met de benen omhoog.  Moe  aar voldaan.
Best veel verkocht!
Allemaal blije mensen en heerlijk met M en mijn lief samengewerkt.

Ik bof maar dat ik in Utrecht woon en dan in zo'n fijne groene wijk nog geen 15 minuten fietsen van de Domtoren, en 5 minuten fietsen van Amelisweerd (natuur).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten