vrijdag 4 augustus 2017

In een 2CV....

Man bas en zijn moeder Janneke zijn twee dagen in een oude 2CV op pad. Mooie weggetjes in Nederland, een leuk B&B en morgen weer via een route terug.

Dit deden ze 10 jaar geleden ook.
Vandaag bekeek ik het foto boekje nog.
(Van alle bijzondere momenten met oma Janneke maak ik een A6 formaat fotoboekje).

Zij heeft sinds haar trouwen altijd een eend gehad, en mijn lief heeft als kind dus altijd met een eend meegereden.
Dus beide hebben speciale herinneringen aan de 'eendauto'.

Op dit moment is het anders.  Ze wordt oud, ze is oud (84) maar je gaat het nu ook aan haar geheugen merken.

Dat doet me wel wat, maar zeker voor Bas is het confronterend.

Vanmorgen vlak voor vertrek wilde hij de tassen in de auto zetten (ik zou ze naar de citroen verhuur brengen) en de weekend tas van zijn moeder stond er niet bij.
Ze bleek vergeten te zijn dat het een tweedaagse was met overnachting.
Dus haar tas had ze gewoon boven bij het logeerbed laten staan.

Dat soort dingen....korte geheugen doet het niet heel goed meer.
Ze stelt  veel vragen vaak...

Ik kreeg vanavond een WhatsApp dat ze had genoten, dat hij spierpijn had van het vele schakelen in zo'n oude eend , maar dat ze vooral veel dezelfde vragen stelde.
Ze wil het onder controle hebben en lijkt de regie te missen. Tja en dan ga je alles checken en checken en vragen en checken.
Zouden wij ook doen.

1 opmerking: