zondag 20 augustus 2017

Gelukkig nieuw werkjaar iedereen!

Morgen is hier weer de eerste dag na de zomervakantie, de scholen beginnen!
Iedereen weer uitgerust, fris en naar een 'nieuw' jaar.
Mijn hele leven voelt die eerste maandag na de zomervakantie als 'nieuw jaar'. Ik had nl. altijd 6 weken zomervakantie.
Als kind, puber, student en ook in de werk kunsteducatie.
Toen ik in 2012 ging studeren gold hetzelfde en sinds ik leerkracht ben ook.
'Gelukkig nieuw jaar' zou ik tegen iedereen willen zeggen.
Voor mij is dit al het tweede jaar dat ik niet met onderwijs start. Ik ben nog niet geheel hersteld na mijn burn-out. Ik heb er een angststoornis aan overgehouden die samenhangt met 'gaan werken'.
Ik had natuurlijk geen werkgever (een invalbaan eindigt gewoon ) dus heb ik bijna geen kans op een goed reïntegratie traject. En dat is wat ik nu nodig heb. Heel langzaam steeds grotere stappen naar een baan. En niet inbelangrijk, weer een inkomen.
Ik weet nog niet of mijn pad een pad wordt naar het (kleuter)onderwijs. Diep ik mijn hart zou ik twee dagen met kleuters willen werken.
Maar onderwijs vraagt veel, echt heel veel.
Eerst maar een baan vinden met minder prikkels, werkritme krijgen en ontspanning op het werk.
Misschien een plek waar ik kinderen /mensen toch kan inspireren en ze mij  kunnen laten reïntegreren.
Dat is wat ik zoek.
Gelukkig nieuw werkjaar voor alle mensen en kinderen die weer uitgerust mogen beginnen.
Mijn tijd komt ook wel.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je iedereen een mooi nieuw-werkjaar wenst. Ik werk niet meer, maar ik hoop dat het voor jou gaat lukken, iets waar je gelukkig van wordt. Leuk werk is belangrijk voor de mens!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je veel succes met het vinden van de juiste plek. Jouw enthousiasme en creativiteit moeten gedeeld worden. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er komt vast wel iets op je pad. Jij een gelukkig thuis begin. Wie weet wat er komt.

    BeantwoordenVerwijderen