zondag 22 juli 2018

Hangmat hangt

Eerder schreef ik over de hangmat die ik 20 jaar geleden van manlief en zonen kreeg en die nog steeds niet hing....
Nou hij hangt.

Natuurlijk was mijn droom een hangmat tussen 2 stevige palen, dat ziet er het mooist uit in de tuin.
Na 2 weken ploeteren met metalen punten, dikke palen,  loei-zware hamers en veel kracht stonden er twee wiebelende palen.
We hadden het er dagelijks over.
Dit was gemaakt met advies van de bouwmarkt dus het moest wel echt goed zijn. Helaas werd het niks.
Dagelijks werd mijn verlangen 'liggend te hangen' groter. Het is ook fijn voor jou hoor opperde ik ook steeds.
Nee zei hij dan, ik ga er een keer in en dan is het klaar.
Vanmorgen zei ik tegen manlief dat ik iemand wou betalen om de palen goed stevig neer te zetten en dat ik gewoon echt geen standaard wilde.

'standaard?.... , manlief rolde van de tuinbank.
Hij wist niet dat dat bestond, waarom had ik niet gezegd dat dat ook mogelijk was, waar koop je die, hoe zien ze eruit,.....
Ik voelde het opeens aankomen...

20 minuten later liepen we in de IKEA, de kortste route naar de tuinmeubelen, inpakken en wegwezen.
Nog geen uur later hing ik.
In mijn hangmat die ik 20 jaar...... ach oud verhaal.

Later op de middag was ik manlief kwijt...
Ja echt waar.
Ik trof mijn schat slapend in mijn hangmat.

2 opmerkingen: