maandag 2 juli 2018

In de natuur

Bso, buitenschoolse opvang in de natuur.
Natuurlijk hoor je een drukke weg op de achtergrond, maar alles wat je ziet is natuur, met een fort, bomen en water.
Na een onrustige tijd op deze lokatie met veel vervanging proberen collega en ik alles te bekijken, uit te zoeken, bij te werken.
Er komt van alles uit de kasten en dat brengt mij en de kinderen op veel ideeƫn.
Vandaag tenten gebouwd over takken
(ineke, koop je knijpers?),  gespoten met water spuiters (ineke, is er een reserve onderbroek anders wil ik niet nat worden) en lezen en uitrusten op kleden in de schaduw (ineke, mogen de grote kussens ook op het kleed buiten? Ik wil relaxen omdat ik energie wil overhouden voor mijn voetbal training).

Het is ontspannen werk, prachtige omgeving, in mijn eigen fijne wijk, en ik voel dat ik van betekenis kan zij. Voor de kinderen.
Voor nu gaat het daar om.

Dit gedroogde stuk elfenbankje vond ik en fotografeerde ik. Dan weet ik dat er daarna spontaan een gesprek volgt over paddestoelen, elfenbankje, elfjes. Gaat vanzelf met kinderen. 

2 opmerkingen:

  1. Nou, dat is duidelijk. Je bent weer bezig met dat waar je mee bezig hoort te zijn! Kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen