maandag 6 augustus 2012

Vlechtwerk

Vandaag Tabernas, in de woestijn, bijzonder landschap.
Na koude koffie lopen we door dorp.In de schaduw van zijn huis zit en man te vlechten.Deurmatten en manden met afval materiaal. Met hulp van zoon J raken we in gesprek. Hij laat zien hoe hij het doet, het is zijn hobby, hun is 80, heeft altijd als schilder gewerkt en is hier nu sinds 1993 mee bezig.
Wat mijn opvalt is, dat hij de kleuren van touw zorgvuldig kiest. Het ziet er allemaal prachtig vormgegeven uit.
Maak foto van hem en zijn werkstukken, hij verkoopt niks.
Als we weglopen, zegt hij dat ik even moet wachten. Even later krijg ik een klein prachtig mandje van hem.
Ik ben ontroerd, om het contact maar ook omdat ik direct denk aan een project met allerlei textiele technieken met  afval materiaal wat ik op Kunst Centraal nog altijd had willen maken.
Loop de verdere ochtend met dit prachtige mandje rond.


  

Ineke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten