vrijdag 5 oktober 2012

Dag meis

Na een heerlijke ochtend met de 23 kleine kleutertjes, super samenwerking met mentor juf A, nog even boodschappen doen in Breukelen.
Allereerst kocht ik, omdat het Kinderboekenweek was, een kinderboek (die traditie begon toen ik student was).
 
Souwtje is een vrouwtje wat op een eiland woont in een scheef huis, heel mooi getekend, ik ben dol op boeken waarin huisjes, thuisjes getekend en beschreven zijn.

Daarna over de Breukelse markt;
Kousen die niet afzakken, rood/witte dahlia's die een week blijven staan, en vis.
Vers gebakken vis bij een kraam waar ik nu na twee keer al herkend wordt, en waar de visvrouw (jonger dan ik) stralend aandacht geeft aan alle klanten en alle vissen.
En bij het weggaan zegt : 'Dag meis'
Dat voelt als Noord- Holland, als Alkmaar, daar waar mijn roots liggen.


In de auto naar huis had ik echt weekend gevoel, met in mijn hoofd het woord van de dag van kleuter G
(4 jaar)  die bij het kringgesprek over woorden met een b, gewoon het woord bandelstokken noemt.
Dat is toch genieten?

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten