maandag 1 oktober 2012

Echt voorbij, maar met een kei

Vandaag is het 1 oktober, en dit is de eerste dag dat ik echt werkeloos ben.
Gelukkig ben ik al druk bezig op mijn nieuwe pad, studie, stage, en atelier.
In de hoop dat ik over anderhalf jaar werkzaam ben als leerkracht in het basisonderwijs.
En dan weer mijn eigen geld verdien. Ik heb na mijn studie, vanaf 1987, altijd betaald werk gehad en altijd in mijn eigen onderhoud kunnen voorzien.

Als afscheidscadeau kreeg ik van Kunst Centraal een grote kei van vilt. Als poef of kussen te gebruiken.
Echt prachtig. Het ontwerp is van textiel kunstenares Ronel Jordaan. Zij leert werkeloze vrouwen in Zuid Afrika het vakmanschap van het vilten
De vilten keien zijn in Nederland te koop bij South-Design.
Kijk op de website en lees over het verantwoorde maakproces, de vrouwen die nu geld genoeg verdienen om hun gezin te ouderhouden, en bekijk al die prachtige keien van vilt.
Dit vond ik echt passen bij mijn afscheid!


Binnenkort een blogbericht met foto's van deze kei met daarnaast de kleine keitjes die ik heb gevilt.
Echt een tip voor de koude wintermaanden, ga vilten om een kleine steen.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten