donderdag 25 oktober 2012

Kleuterpret

Vandaag, na twee weken, weer de hele dag heerlijk met de kleuters gewerkt.
Ze vertellen, kijken, vragen en zijn echt benieuwd naar wat je te vertellen hebt. Ze komen blij de klas in, start klaar om te leren. En ik mag ze daarmee helpen.

Kleuter N vroeg, op de bank, op het schoolplein wat ik het liefste deed.
Nou ja, eh, ik vertelde het één en ander.
En jij N? (ze is net 4 jaar)
'ik vind knippen het allerleukste wat er is', 'papier in kleine stukjes knippen'
Die middag liet ze zien wat ze gemaakt had, 'een baby poesje, lief hé?'

Zo knap gedaan.

Die ochtend op de buiten bank vroeg ze ook aan kleuter T wat ze het liefste deed.
'avonturen meemaken'
Hi hi, die verlegen T en dan zo dol op avonturen.
En jij kleuter S, wat doe jij het liefst?
'thuis zijn'
Dat had ik nou helemaal niet verwacht, je ziet haar genieten op school, er is vast wat aan de hand.
Een minuut later dikke tranen.
'ik wil dat mijn papa overblijfouder is'
Je ziet tegen het overblijven op hé?

'ja'
Juf A beloofde dat ze even in de klas zou blijven als de kinderen aan het eten waren met de overblijfmoeder.
S huppelde het plein weer op.

Zo zie je maar, ze leren de hele dag.

Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten