vrijdag 12 oktober 2012

Kleuter momentjes

Al 8 weken bij de kleuters, 2 dagen in de week. En ik geniet er zo van, het voldoet zo aan mijn verwachtingen. Je begeleidt kinderen in hun persoonlijke ontwikkeling, door er voor ze te zijn, ze te inspireren en ondertussen leren ze allemaal de hele dag.


Je maakt de hele dag kleine bijzondere momentjes mee, en die zou ik allemaal in een doosje willen doen en bewaren, of laten zien.
Kleuter R die een gesprek voert met handpop, kleuter A die met zijn mini teentjes al kralen op kan pakken en in de bak kan laten vallen, grote kleuter K die dat ziet en vervolgens een kraal met zijn handen tussen zijn tenen probeert te proppen en zijn voet boven de bak houdt en de kraal er weer uit wurmt, kleuter M die steeds zegt 'moet het of mag het?', kleuter M die bij alles denkt dat hij het niet kan en dan kan hij het toch, en zo nog veel meer.

En oplossingen bedenken voor elk kind, voor ons soms makkelijk, voor een kleuter geweldig. En ondertussen leren ze zoveel.
Neem kleuter J die niet wilde schilderen of kleien maar toen ik een plakbandje om de houten kwast deed direct aan de slag ging en heel trots was dat hij iets moois geschilderd had.



Tja en deze foto illustreert alles. Doe mij maar een eigen kleuterklasje.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten