zondag 13 maart 2016

Kleurig verleden

Vandaag beetje gerommeld en geruimd. Bijna 53 en dan zo'n huis vol spullen.
Veel dingen die ik bewaar.
-  om de herinnering
- om nog eens iets mee te maken
- om te bewaren voor later
- om niet weg te doen....   zucht


Weggooien kan ik steeds beter dat moet gezegd. Maar bewaren doe ik nog steeds ook erg graag.
Nu ik een beetje in de lappenmand zit, trek ik me soms even terug.
Vandaag boven gerommeld.
Doos met leuke bijzondere post van afgelopen.....25 jaar .....overgeheveld naar kunststofkrat.
Al ons beddengoed bekeken, uitgezocht, geselecteerd en de stapel verkleind.
( eenpersoons bedden hebben we al jaren niet meer hier, dus waarom....)
En wat lievelingskleren die ik bewaarde heb ik ook weggedaan.
Ik pas ze niet meer, en tja die stof, ik kan er nog een tas mee voeren, of een kussen. Nee. Ook weg.

Toen ik die 2 jasjes en rokje zag liggen viel me wel op dat de kleuren in dezelfde sfeer blijven.
Gewoon kleuren waar ik me lekker in voel.
Soms wissel ik af, dan heb ik opeens een rood jasje.
Of de kleur die ik om de paar jaar toevoeg is koraal.( soort rood/roze).

Op de bovenste foto twee  jasjes, één uit de jaren tachtig en één begin jaren negentig.
Op de onderste foto een rokje van begin 2000.
Al zolang geleden.

Weg is weg.
Groen,lichtblauw, olijfgroen, petrol, mijn kast ligt er nog vol mee.




1 opmerking:

  1. Maar gelukkig heb je de foto's nog. Leuk te zien, dat je kledingkeuze niet wezenlijk verandert.

    BeantwoordenVerwijderen