zaterdag 26 maart 2016

Lammetjes kriebel

Elke Lente komt het weer opzetten; het enorme verlangen naar lammetjes en vooral om ze aan te raken. Echt niet gewoon, soort kriebel van verlangen.
Helaas ken ik geen boer met schapen want dan zou ik deze maand graag werken in de stal.

ter inleiding:
Museum Vredegoed is een museum in Tienhoven bij Utrecht. Een museum over het leven op het platteland vanaf het begin van de 20 ste eeuw.  In 2009  werkte ik nog in de kunst en cultuur educatie en ik was opzoek naar verzamelaars en zette daar dan cultuurprojecten over op voor de basisscholen. Zo ontdekte ik ook Dhr. Schouten, hij had een enorme verzameling van spullen die een beeld gaven van het leven vroeger, zijn hele verzameling was de aanleiding om in Tienhoven een museum bij een boerderij te beginnen. In 2009 geopend en vanaf toen gingen er jaarlijks groepen van basisscholen  naar dat museum voor een rondleiding. Ik maakte er destijds het lesmateriaal bij.
Het koste destijds wel moeite overzicht in het geheel te krijgen, verzamelaars zijn namelijk altijd vol van hun verzameling en zeer lang van stof . Die Theo Schouten was ik nooit vergeten.


Vandaag was het bij museum Vredegoed lammetjes dag en de opening van het nieuwe seizoen.
Om 11 uur stond ik voor de deur met manlief.
Gelukkig mochten ook volwassenen  lammetjes aaien.
Daarna zocht ik Theo Schouten op, hij leefde nog, en het was fijn hem weer te zien.
Het museum zag er prachtig uit. Vanaf dinsdag komen 900 kinderen van basischolen naar het museum ( via de instelling voor kunsteduacite waarvoor ik tot 2012 werkte).
Hij zei dat hij daar heel blij mee was, dat het goed was voor het museum en voor alle 900 kinderen ( ja ja een echte verzamelaar met overtuiging). Hij had de samenwerking met mij zo fijn gevonden toen.
Het deed me goed. Maar het deed me ook even verlangen naar mijn baan (die 2012 stopte door bezuinigingen).
Snel ben ik maar weer even in het schapenhok met een lammetje gaan zitten.
Ik moet vooruit kijken en genieten van herinneringen, al is dat soms moeilijk.



 Ik zag ook nog wat wolwas-lijnen zoals ik het altijd noem:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten