Van de WSK, werk-/steungroep kleuteronderwijs, waar ik lid van ben, kreeg ik het volgende bericht.
Op 15 maart 2016 is de motie van Michel Rog aangenomen door de tweede kamer. Belangrijke punten hieruit:
· Als leerkracht van een groep 1 en/of 2 hoef je geen
letterkennis meer aan te bieden aan kinderen die daar niet aan toe zijn.
· Als leerkracht van een groep 1 en/of 2 mag je voorwaardenscheppende activiteiten doen met kinderen die psychologisch (en neurologisch, maar dat is voor ons wat lastiger vast te stellen…) kleuter zijn; op leesgebied kun je denken aan klankspelletjes en allerlei vormoefeningen (knippen, doolhoven, stempelen, enzovoort).|
· Je school mag kinderen die in augustus niet schoolrijp zijn, in groep 2 houden en hoeft die niet meer naar groep 3 te laten gaan.
Het gaat echt de goede kant op! t ê t t e r d e t ê t !
· Als leerkracht van een groep 1 en/of 2 mag je voorwaardenscheppende activiteiten doen met kinderen die psychologisch (en neurologisch, maar dat is voor ons wat lastiger vast te stellen…) kleuter zijn; op leesgebied kun je denken aan klankspelletjes en allerlei vormoefeningen (knippen, doolhoven, stempelen, enzovoort).|
· Je school mag kinderen die in augustus niet schoolrijp zijn, in groep 2 houden en hoeft die niet meer naar groep 3 te laten gaan.
Het gaat echt de goede kant op! t ê t t e r d e t ê t !
Wat een geweldige foto!!!
BeantwoordenVerwijderen