maandag 29 augustus 2016

Een reepie uit de la

Dat ik een leren laptop hoes voor mijn lieve zoon K heb gemaakt het atelier. Dat zou ik schrijven op mijn blog vandaag. Morgen begint hij aan zijn HBO studie.
Maar er kwam iets tussen. Och och, mijn praktisch en financieel huishoudschap is erg achteruit gegaan.
Vandaag bij Ah kocht ik een melkchocolade butterscotch reep. Had gister in de folder gelezen dat die repen in actie waren. 2 halen - 1 betalen.
Ik pakte er dus één en wierp hem onschuldig in mijn mandje en keek daarbij als iemand die zo'n reep echt had verdiend.
Daarna nog paar andere boodschapjes en naar huis.
Nou ja en toen....toen werd ik door mijn eigen lieve man streng toegesproken, hij viel eerst bijna om van verbazing, dat het toch ongelooflijk stom was dat ik dus geen twee repen had meegenomen......want immers... de 2e was gratis.
Ik had er totaal niet bij stil gestaan en ook het bord boven de bak met repen niet gezien.
Nou zeg puf dit werd het verhaal van de avond, zoonlief had ook nooit verwacht dat ik zoiets stoms zou doen.
Hij was trouwens heel blij met zijn laptophoes
Nog even over de butterscotch reep.
Toen ik als kind nog in Alkmaar woonde gingen we wekelijks naar oma.
En als we weggingen zei ze altijd: ' pak je zelf nog een reepie uit de la?'.
In de bovenste la van het dressoir lagen kleine butterscotch reepjes van Albert Heijn. Toen dus al, 50 jaar geleden.
En ze zijn nog steeds erg lekker!
Het was een heerlijke reep....manlief eiste de helft op, dat dan weer wel.

Oh ja, dit is de laptop hoes voor zoonlief.
Oma Jonker 

2 opmerkingen:

  1. Ik zou nog een keer gaan, want nu heb je het helemáál verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi hi, zoon Kaj was heeel blij.
      En mijn man? die kwam vanmiddag thuis met twee repen waarvan 1 butterscotch..hoe lief!

      Verwijderen