zaterdag 14 januari 2012

Feestdag

Eén keer per jaar is het materialen beurs voor alle tassen- en schoenontwerpers (en makers).
Vele leveranciers bij elkaar met aanbiedingen en restanten.
Dan zie ik ook mijn tassenvriendinnen van de opleiding weer!
Overal vrouwen met grote tassen op zoek naar.


                                                           
Leer


Fournituren

Zoveel, je zou alles wel willen kopen, gelukkig kan dat niet, en ik kan toch niet het hele huis vullen met materialen zonder dat ze als tassen het huis weer uitgaan.

Maar toen ik dit zag,


Leesten mt 19, voor de eerste slofjes of schoentjes van een baby. Gemaakt van hout, zichtbaar gebruikt.
Het was de aankoop waar ik het meest blij mee was, ik heb er niks aan, kan geen schoenen maken.
Misschien had het te maken met de verjaardag van zoon K vandaag, hij is 16 geworden.
En dan denk ik toch altijd even aan de tijd dat hij nog piepjong was, en slofjes mt 19 had.
En nu 16 jaar alweer.


En hij heeft me ook niet meer zo nodig als toen met mt 19. Ik mag niet meer voorlezen, zijn rug wassen, vriendjes uitnodigen, en al die dingen die je als moeder zo graag doet. Het zijn nu mooie herinneringen.

En toch was het een feestdag.
Toen ik met mijn grote tassen met leer, fournituren, en de leesten vrolijk thuis kwam zaten daar mijn ouders en mijn schoonmoeder gezellig aan de taart met de nieuwe 16 jarige.
Ik kon alles uitstallen, taart eten en koffie drinken.
En mijn moeder kon haar gekochte lapjes van de lappenmarkt laten zien.

Het enthousiasme voor de granny square deken zorgde ervoor dat ik met mijn moeder en schoonmoeder heerlijk zat te haken op de bank. En mijn lief en mijn pa aan de tric trac bak.
En de 16 jarige zoon? Die hing ook op de bank, wel achter een beeldscherm.


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten