vrijdag 27 januari 2012

Vrije vrijdag

Vandaag vrije vrijdag, een lange dag voor me, en toch weer vele plannen, het huishouden zoals elke vrijdag , alle was opruimen, vriendin K op de koffie, kaartjes sturen, naaimachine repareren, atelier opruimen, de kwartetten fotograferen,  in dit soort lijstjes ben ik echt heel goed.
De vrije vrijdag liep anders, wel koffie met vriendin K, wel woonkamer opruimen, wel klein wasje draaien, wel post opsturen, en de rest niet. Met een mooi pas geleerd Engels woord heet dat:
procrastination.  bekijk het filmpje

Maar er kwam spontaan een ander plannetje:
Vriendin M vroeg of ik even mee ging om te zwemmen. Tja, zij zwemt buiten, een paar keer per week, dat hoort bij iets wat zij aan het leren is. Allerlei oefeningen en zwemmen in buitenwater opbouwen tot 100 slagen schoolslag (gezond, je bouwt iets op, immuun systeem verbetert etc).

En ik was blij met dit uitje, het doorbrak mijn vrije vrijdag met plannen die ik toch niet ging doen.


Goed plekje toch? Ik was steun en toeverlaat aan de kant, fotografeerde wat, hielp afdrogen en zij zwom tot 75 slagen. Ik was trots.


En toen dit ei , moederziel alleen, hoe moest dat nu? Misschien een vrijdag tip:

Plan alleen wat je ook echt gaat doen, en ga in op spontane plannen van goede vriendin, dan zie je nog eens wat!

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten