woensdag 11 januari 2012

Roestige schoonheid

Nu ik toch al zo eerlijk ben geweest over mijn wens-dier, direct maar de volgende vraag:
Rapen jullie buiten weleens wat op?
Ik wel (maar dat dachten jullie natuurlijk al), ik heb altijd dingen in mijn tas en in de zakken van mijn jas.
Steentjes, schelpjes, maar vooral ijzeren voorwerpen. Spijkers, schroeven, moeren en bouten, fietsbel-onderdelen, harpsluitingen, echt alles.
Soms past het niet in mijn tas. (fietstas!)

IJzer roest.
Roest is vies, maakt vlekken, het ijzer glimt niet meer. Maar ik vind het zo mooi!
Nadat het een tijdje op de vensterbank heeft gelezen, verleg ik de grote dingen naar de tuin, en de kleine dingetjes in een doosje(s).
IJzer wat niet meer wordt gebruikt, wat is weggegooid gaat vanzelf roesten!



Een van mijn mooie roestige schatten heb ik gescand, op hoge resolutie zodat je er tot in detail naar kan kijken.

Buiten is veel te zien en veel te vinden.
Als je niet zoekt, vind je ook niets. Jammer toch?

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten