zaterdag 7 januari 2012

Waterbeelden

Als je goed om je heen kijkt ....... zie je zoveel moois.
Ik kijk heel graag naar kinderen, natuur, mensen, kunst, details, metalen voorwerpen, zee, kleuren,...
Kijken is altijd een bron van inspiratie.

Als iemand mij nu zou vragen: Zeg Ien waar kun jij het langst naar kijken? (niemand vraagt mij dat op dit moment maar ik wil het antwoord zo graag geven)





Water, ondiep water

Weerspiegelingen en de altijd bewegende onderwater wereld.
Of het nou natuurlijk water is of een betonnen bak bij een stoplicht waarin afval een onderwaterwereld vormde.(zie boven)

De zee waarin ik als kind zat te kijken naar het zand en schelpjes die heen en weer bewogen met de stroom mee, de plassen waarin ik mezelf weerspiegeld zag, water dat door een beekje stroomt en van alles mee sleept, ondiepe slootjes met visjes en zwierende waterplanten, en mijn eigen vijvertje.
Sinds mijn weekendjes in Noord Frankrijk raak ik niet uitgekeken op de prachtige stenen die daar in ondiep water een beetje mee dansen met de golven.
Wat een heerlijke gedachten.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten