donderdag 2 februari 2012

Dansende vogels

Mijn moeder zong altijd een liedje over een vogeltje en misschien zingt ze het nog wel eens maar ik heb het lang niet meer gehoord.
Het schoot me vanmiddag te binnen toen ik vanuit de auto genoot van een enorme zwerm spreeuwen die danste door de lucht. In hun vliegpauze kon ik ze op de foto zetten.


Soms zou je willen dat het stoplicht gewoon voor langere tijd op rood blijft staan. Ik voelde me van binnen ook dansen. Ik was op de terugweg van een teamtraining over audio visuele vorming, en dat was zo een goede bijeenkomst. Het team ging helemaal om, wilde alles weten over mogelijkheden van mijn vak op hun basisschool, en ik werd geprezen om mijn enthousiasme waarmee ik de inhoud had overgebracht. En bij dat stoplicht ging ik mee op de golven van de vogelzwerm.


En dan te bedenken dat de aankomende bezuinigingen . . . . . . .nou ja laat maar, voor even liet ik deze gedachte vliegen.


Ik wou dat ik een vogeltje was, oh wat zou ik vliegen, zou me dan bij heldere nacht, heen en weder wiegen, 'k wou dat ik een vogeltjes was, oh wat zou ik vliegen. La lala la lala la la la la la lala la lala la la
Meer tekst weet ik niet, en ik weet ook niet van wie het liedje is. Dat ga ik maar eens uitzoeken.

Ineke

1 opmerking:

  1. Hallo Ineke, mijn vader is vannacht gaan 'vliegen'.. Ik had hem zijn gezondheid zo goed hersteld en al naar gelang kon hij zich steeds meer herinneren...Tot hij aan de piano ging zitten en met 1 hand dit liedje ging spelen. Hij vertelde mij dat zijn moeder dat ook voor hem zong, hij is van 1921. Jammergenoeg heeft mijn broer hem 'afgepakt', waarna hij hem weer bier en koffie gaf en zijn gezondheid snel weer teloor ging. Ik ben al blij met heen en weder wiegen...Heb je nog verder kunnen zoeken naar de woorden van dit liedje? Met warme groet, Tamara

    BeantwoordenVerwijderen