maandag 20 februari 2012

Roots en Roest

1963 geboren in Alkmaar
1972 verhuizen naar Oost-Souburg (bij Vlissingen in Zeeland)
1982 verhuizen naar Utrecht (en daar woon ik nog steeds)


Vandaag met B en mijn kapotte naaimachine in de auto naar de fabrikant in Amsterdam, de fietsen mee. Terwijl de techneut zich stort op mijn machien, fietsen wij in de zon langs de Houthaven richting de Noordermarkt.  Een enorm 'thuisgevoel' overvalt me, ik kan het niet makkelijk uitleggen. De haven, het water, schepen, de verte, de wind van Zeeland en spontaniteit van de Amsterdammers die me aan Alkmaar doen denken en waar ik me zo bij thuisvoel.




Oh ja, en de geur van olie, de roestige voorwerpen, en natuurlijk de gezelligheid in het café waar we genoten van koffie met appeltaart.
En op de achtergrond klonk plots het lied 'Dans Je de Hele Nacht Met Mij'. . . . . . . . (1966).
Dat zong mijn moeder altijd in Alkmaar.
De naaimachine was nog niet klaar helaas, alhoewel, kan ik nog een keer genieten van die mooie plek.

Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten