donderdag 29 september 2016

Lesmaterialen maken

Dat blijf ik maar doen. En blijf ik ook heerkijk vinden. Dingen maken voor in de klas. Lesmaterialen bij de doelen die je bijvoorbeeld voor kleuters hebt .
Materialen die uitdagen. Lessen die de kleuters inspireren creatief te zijn, te spelen en te leren.
Deze week maakt ik soort doolhoven van stof. Er zit een knikker in die ze door het spoor moeten duwen. Ze oefenen de fijne motoriek en door het gebruiken van zachte en stroevere stoffen doen ze allerlei tactiele ervaringen op.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Mag ik het voor mijn kleinkinderen gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja natuurlijk! Als je mij een mail stuurt dan stuur ik wat foto"s van maakproces.

      Verwijderen
  2. Pffff... wat is het toch jammer dat jij niet gewoon een vaste baan hebt met kleuters.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Wat een fijne reactie dank je wel!
      Als ik beter ben hoop ik een fijne school te vinden waar ik 1 of twee dagen een groep kleuters heb. Daarnaast blijf ik fijn dingen maken en verzinnen.

      Verwijderen