woensdag 7 september 2016

Stap

Vandaag werd ik door vriendin erg aangemoedigd om alles wat ik maak toch echt te gaan verkopen.
Niet zomaar via via, maar gewoon een etsy shop te beginnen.
Al jaren hoor ik dat.
Toch vind ik het een gedoe. Ik geef toch liever een lezing of training over creativiteit dan dat ik via Etsy een account aanmaak, mijn producten erop zet, prijzen verzin etc.
Ik ben heel handig met de computer, dus ik snap ook niet precies waarom het altijd een drempel was.

Dus vandaag vertelde vriendin M, die van de woensdag eet club (al 13 jaar met 2 gezinnen samen eten), een succes verhaal over iemand die via Etsy verkoopt. En dus vroeg ze zich af waarom ik dat niet doe.
Ze heeft gelijk.
Waarom niet?
Ik heb geen werk, zit in de lappenmand en dus heb ik geen inkomen.

En wat bijna niemand weet, men is het vast vergeten, en ik heb het er niet vaak over:
Ik heb enorm veel zelfgemaakte dingen.
Die stop ik in bakken netjes soort bij soort. Of ik geef ze cadeau.
Mijn tassen verkoop ik wel regelmatig, maar altijd via via.

Maar stel dat ik die nou allemaal op Etsy zet en stel dat er dan ook wat verkocht wordt.
En vooral: dat er mensen zijn die blij zijn met mijn verzinsels en maaksels?
Dan heb ik inkomsten.
En dingen maken en verzinnen?  Dat blijf ik natuurlijk altijd doen.

Oh ja,
De prachtige vestjes, broekjes, sokjes die mijn moeder voor poppen maakt kan ik er dan ook bij zetten.
Eigenlijk kan ik na dit bericht niet meer terug.
oeps.....







2 opmerkingen:

  1. Oeps ja, natuurlijk.....sta al een stukje op de drempel waar ik overheen moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga zeker kijken. Vind je tassen mooi, dus wie weet kan ik er eentje kopen.

    BeantwoordenVerwijderen