donderdag 15 september 2016

Zomaar een tekenles

Vandaag was ik in een groep 2/3. Tijdens ontbijt bedacht ik dat ik een knipselkaart in mijn agenda had.  In de auto schoot me een idee te binnen.
Ik vergrote de kaart op A3, liet hem de kleuters zien we spraken erover. Ze zagen van alles.
Ze kregen papier en zwarte stift of dik zwart potlood en mochten een huis maken met daarin ook allemaal kamers(met spullen en bewoners). Ze gingen snel aan de slag en het was een genot om te zien hoe ze aan het werk gingen. Een leerling vond het super fijn dat hij alleen zwart mocht gebruiken. 'Dan hoef ik geen kleuren te kIezen'. Naast huizen en flatgebouwen voor mensen waren er ook 2 spinnen huizen en een flat met insecten. De 30 uitgeknipte huizen hangen in lange rij in de klas. Een echte straat. De vossenstraat is de straatnaam.

1 opmerking: