zondag 25 september 2016

Parade voor ieder1

 

Vandaag was in Amsterdam de parade voor iedereen ( ieder1). Een parade van de Bijlmer tot het Museumplein, voor iedereen. Nederland is voor iedereen was de strekking, in Nederland is iedereen welkom.
Ik wilde graag meelopen maar uiteindelijk zag ik erg op tegen de mensenmassa dit weekend.
Het is een geweldig initiatief, er werd veel prachtige reclame voor gemaakt op televisie en in de media.
In Utrecht stonden grote borden met mooie foto's. Op een van de zuilen stond een prachtige tekst. Op de foto niet goed te lezen daarom hier uitgeschreven.

Hopen heeft iets hopeloos
en een hoop daarvan is angst
tot vrijheid of gelijkheid
leef ik liefde duurt het langst
niet bang voor wat allang is
anders geen verandering
het woordje 'Nederlanders'
daar zit anders gewoon in

( schrijver onbekend voor mij)

Dat is het precies, zo voel ik het ook en dat wil ik uitdragen in mijn dagelijks leven.
Helaas vandaag niet op de parade voor ieder1 gelopen, maar in gedachten was ik er erg mee bezig.


3 opmerkingen:

  1. Goed initiatief en gelukkig bracht het heel veel mensen op de been.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb meegelopen samen met dochter en manlief . Was fijn om met zoveel mensen een positieve boodschap af te geven.

    BeantwoordenVerwijderen