vrijdag 11 november 2016

Laat ze breien

Ben er maar druk mee, met het nieuwe idee.
Knippen - spelden -labels erin- naaien - omkeren - spelden - knikker erin -rondom stikken- patroon erop spelden- labyrint erin naaien

Ondertussen schrijf ik over de zin van deze voeldoolhoven, en waarom het bijvoorbeld voor blinde jonge kinderen een goed middel is om hun  motoriek en vingertop gevoel te oefenen. Er is een naam bedacht die er bij past, en ik krijg nog meer ideeën om het uit te breiden.
Maar nu richt ik me op 4 modellen en ben dus druk met naaien.

Op de achtergrond draai ik dan de laatste dagen graag de oude muziek van Ja zuster Nee zuster.
( ja Leonard Cohen, op 82 jarige leeftijd overleden, heb ik vandaag ook een tijd beluisterd, wat een bijzondere man en stem, en wat heeft hij de wereld mooie dingen nagelaten)

Heerlijke die Ja Zuster Nee zuster, ik hoor zinnen terug die mijn moeder zong toen wij klein waren
( blauw blauw hemelsblauw,)Ik luisterde de teksten weer eens goed, en genoot plots zo van het liedje 'Laat ze maar breien'.( klik op titel lied en je hoort het).

           Insteken, omslaan, doorhalen, af laten gaan
           Insteken, omslaan, doorhalen, af laten gaan

          Als de mannen tussenbeien
          'ns Gezellig gingen breien
          Met een knotje van die blauwe gemeleerde wol
          Dan was 't uit met die ellende
          Dan was 't nergens meer een bende
          En 't was eindelijk eens vrede op de wereldbol
          O, ze moesten toch 'ns weten dat je alles kunt vergeten
          Als je lekker zit te breien aan een babywant
          'k Moet het zelf maar eens gaan zeggen
          En persoonlijk uit gaan leggen
          Aan die UNO secretaris, die meneer Oetant
          Dan zeg ik

          Oe, moet je horen, Oe
          Laat ze breien, Oe
          Kies zonodig, Oe
          Laat ze breien, Oe
          Elk staatshoofd in ieder land
          Laat ze breien, alsjeblieft, Oetant
          Anders komt er nooit een eind aan 't bakkeleien
          Laat ze breien, Oe
          Laat ze breien, Oe
          Laat ze breien, Oetant

          Insteken, omslaan, doorhalen, af laten gaan 


Goed plan, laat die mannen breien. Dan komen ze tot zichzelf en worden ze vast wat genuanceerder in hun ideeën. Dat had die Annie MG Schmidt toen al goed bedacht, en het nu is nog steeds nodig.
 

1 opmerking:

  1. Ja, dat is een leuk lied van Annie. Zoals bijna alles wat ze schreef.
    Succes met je plannen!

    BeantwoordenVerwijderen