zaterdag 12 november 2016

Utrecht centraal

Al sinds 1982 woon ik in Utrecht.  Een grote maar ook kleine stad, een oude maar ook moderne stad. Ik heb er al vaak over geschreven.
Het stationsgebied staat al jaren in de steigers en in 2023 is het hele gebied klaar en is de singel weer teruggekomen op de plak waar hij vroeger ook was.
Aangezien ik altijd fiets naar de stad zag ikstation en ik omgeving lang niet.. In een documentaire op televisie zag ik een item over de kunstenaar die betrokken is bij ontwikkeling.
Hetbwerd tijd om het met eigen ogen en met mijn lief te gaan bekijken.
Het is ruim helder en licht.
Heel anders : het was mijn station niet meer. Ook Hoog Catharijne had nieuwe plekken waardoor ik soms vergat dat ik gewoon in mijn eigen Utrecht was.
Veel mooie uitzichten en nog steeds hijskranen die actief zijn.
En bovenaan de trap aan bij het nieuwe stadskantoor is een kunstwerk geplaatst.
Ondanks het grijze weer lichtte dat de boel erg op.
Zeker met de windvlagen die er waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten