woensdag 25 januari 2017

Boek

Op advies las ik het boek van Babs van den Bergh 'wat kan mij gebeuren' over het ziekte proces van haar man en filosoof Rene Gude.
Ze plaatst alle brieven in het boek die ze naar vrienden/familie stuurde tijdens de 7 jaren van ziekte van haar man. Daartussen schrijft ze het ziekte proces en hoe ze alles regelen en opvangen in deze zware periode.
Wat erg uit het boek spreekt is de ondersteuning van vrienden familie en iedereen om haar heen. Over lunchers die dagelijks komen lunchen met Rene en over hulptroepen die hen bij alles bijstaan.
Daarnaast werd ook het proces van ziekte beschreven ,ziekenhuisbezoek, keuzes etc.
Ik heb het boek snel uitgelezen. Het is beschrijvend vooral over de praktische zaken rondom zo'n zwaar proces.
Er spreekt liefde uit dat wel. En je gunt iedereen zoveel steun en zoveel geld om in zo'n zwaar ziekte proces  te kunnen doen wat je nodig hebt.
Maar wat ik miste is meer diepgang over het leven of liefde. Wat meer rust in het boek,stukken ter overdenking. ik vond Rene Gude een bijzondere man. hij was een tijdlang denker des vaderlands en dje tijd verschenen er artikelen in tijdschriften en interviews op tv.
Waarom ik dit hier schrijf?
Ik weet het niet. Heb het boek net uit.
Door dit te schrijven gaan de lezers van mijn blog het misschien niet meer lezen.
Dus had ik dit bericht bijna weggegooid.
Ik ben gezond,  gelukkig maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten