maandag 2 januari 2017

Kiek

Via Facebook ben ik lid van bepaalde  besloten fb-groepen.
Een van die groepen is 'Kleuterwereld'.
Een groep met duizenden leden uit kleuteronderwijs waar vragen en ideeën gedeeld kunnen worden.
Er was een vraag van leerkracht die iets  met fotografie en kleuters wilde doen. Maar ze had geen idee.
Nadat ik haar had aangeboden dat ze mij kon mailen en ik haar dan lessen, ideeën en voorbeelden kon sturen kreeg ik 4 dezelfde vragen binnen. Ik stuurde ze een uitgebreid antwoord met lessen en ideeën .
(Ik was tussen 1988 en 2012 werkzaam als schoolbegeleider/docent Audio visuele vorming en kumst educatie voor basisonderwijs provincie Utrecht.....daarom dus).

Mijn laatste project voor kleuters was Kleine Kiek. Een leskist op wielen vol mooie ,speciaal voor kleuters ,ontwikkelde materialen en lessen.

Nu kreeg ik daarna van een juf de vraag of ze die leskist bij me kon huren.
Ja natuurlijk, en wat is ie leuk die kist. ....heb hem vandaag helemaal gecheckt en bekeken.

Een andere leerkracht vroeg mij of ik betaald lesjes /werkvormen over fotografie met kleuters wilde doen.
Natuurlijk,wat leuk.

En dan ben je opeens weer even helemaal gericht op je oude vak, dat wat nog een grote plek in mijn hart heeft. Evenals het kleuteronderwijs.

Nou de groeten van Kleine Kiek.
Hij kan niet wachten.

3 opmerkingen: