dinsdag 31 januari 2017

Serie kijken

Terwijl iedereen om mij heen regelmatig series kijkt via bijvoorbeeld Netflix lukt het mij maar moeilijk een fijne goede serie te vinden.
En inmiddels ben ik.erachter dat ik aan de meeste helemaal niet wil beginnen.

Thrillers vind ik veel te eng, 
een serie over koningshuis lang geleden vind ik niks aan, zo'n kostuumdrama met gedoe.
Belevenissen in een gevangenis,  moet er niet aan denken.
Detectives die zich afspelen in grijze kantoren geen zin in.

Ik wil geloof ik vrolijk,  gezellig,  mooi gefilmd en over het leven.
Dus vond ik Rita goed, en Grace and Frankie.
Als ik serie kijk ga ik er helemaal in.
Dus het is op een of andere manier voor mij  niet alleen ontspanning maar ik ga helemaal mee in zo'n wereld.

Er schijnen honderden series te zijn. Echt series waar mensen niet over uitgepraat raken.

En nu komt het......
Ik las ergens over een BBC serie 'call the midwifes'.   Over vroedvrouwen in achterbuurt in London wat zich afspeelt in 1957.
(Dus die vroedvrouwen hebben te leeftijd van mijn moeder).

Vandaag 4 afleveringen gekeken.
Het is leuk,  mooi, tuttig, simpel, maar ik ga het afkijken.
Ik zit er helemaal in ,in het leven van arme mensen in die jaren in London.
Ook toen ging het over liefde en het leven.
Maar ook heftig soms, zit ik met mijn breiwerk bij de serie te tranen....

Helaas heeft mijn moeder geen Netflix.
Ik.weet zeker dat zij dit een prachtige serie zou vinden.  Ze had ook wel vroedvrouw willen worden. Dat had ik haar ook helemaal zien doen.

Morgen verder kijken. Niet overdag toch? Dat is wel een beetje gek.

3 opmerkingen:

  1. Waarom niet overdag? Heerlijk toch als het regent. En geen verschil met een boek lezen(voor mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ik kwam vandaag even bij jou piepen. Wat een leuke blogposts schrijf jij! Ik ga je volgen! Groetjes van Vlimbouter.

    BeantwoordenVerwijderen