zondag 8 januari 2017

Gribus griep

Al 4 dagen griep. En een inloopperiode van 4 dagen dat ik heel moe was.
Dus dat is acht dagen lappenmand.
Ik overdrijf niet, ik heb nooit zo'n echte griep. Koorts, pijn, hoesten, lamlendig.
Ik ben er ook niet zo goed in. Het wordt voor mij allemaal zo grijs dan.
Zoonlief is ook ziek, hetzelfde dus lang leve onze grote hoekbank. Daar kunnen 2 volwassenen heerlijk op ziek zijn (als ze klaar zijn in bed).

Nou droom ik elke nacht een aantal dromen. Dat ben ik aan gewend dat doe ik mijn leven al.
Deze dagen zijn de dromen nachtmerries en soms emotioneel pittig.
Dan beleef ik weer iets met mijn gezin in het huis van mijn oma in Hilversum (het huis waar ik alle gaten en hoeken kende, wat mij als kleinkind enorm in intrigeerde en waar ik tijdens 2 zwangerschappen elke nacht over droomde) terwijl oma daar in bed ligt en ik haar instop omdat ze het koud heeft (en dat ik dan zeg tegen haar u hoorde me niet binnenkomen, sorry dat ik zo'n tijd niet op bezoek ben geweest).
Raar en voor mij altijd enorm bijkomen bij het ontwaken.
Hoe kan zo'n huis nou altijd voorbij komen in mijn leven (ze is al 30 jaar dood) ?
Ik vergeet veel maar in dat huis weet ik bijna alles nog te staan.

Zij had in de serre een houten kist staan met doosjes en rommeltjes. Heerlijk vond ik dat. Houten klosjes,plastic doosjes waarin naalden zaten,  luciferdoosjes,  beestjes, etc.

Gister droomde ik dat ik in haar huis was en besloot even die plastic naalden doosjes uit de kist te vragen om iets van de maken met kleuters.

Zo ver ga ik dus.
Ben er aardig klaar mee.
Loslaten en beter worden.
Zelfs geen zin in iets creatiefs....al 8 dagen niet. ...

3 opmerkingen:

  1. O wat ellendig ziek zijn jullie. Ik heb ook vaak van die rare dromen en kom nog wel eens bij een oma op bezoek ( waarom droom ik nooit over mijn andere oma?) Ik wens jullie beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Ineke, ik droom ook altijd over oude huizen waar ik in gewoond heb, zou dat specifiek iets betekenen? Ook loopt het huis in mijn dromen vaak door, dat er ineens een gangetje of een trapje is, wat ik voorheen niet kende. Gek! Ik heb ook griep gehad en ik ben er ook niet goed in. Ben er dan helemaal huilerig van. Maar ja, dat hoort er waarschijnlijk ook bij. Goed herstel !!!

    BeantwoordenVerwijderen