maandag 16 januari 2017

Moeders macaroni

We zitten er klaar voor. Straks om 23.00 uur komt Jaro in Utrecht aan met vriendin Charlie en hond Banana na een lange reis vanuit Bulgarije.
Hij wilde moeders macaroni eten vanavond.....en omdat hij het er al de hele week over had gehad kan Charlie zich ook niets lekkerders voorstellen.

Kun je nagaan........

Rond 1970 kwam er macaroni in Nederland. Mijn moeder probeerde graag wat nieuws en maakte voor ons macaroni met ui, hamblokjes, tomaten puree, ketjap en dan uit de oven met kaaskorstje.
We smulden ervan als mijn moeder het maakte. Ik denk dat mijn moeder het nooit meer eet tegenwoordig.

Ik maakte het ook eens voor de kinderen, mijn moeders macaroni.
Lekkere smaak maar verder kan ik veel lekkerder dingen maken. Wij eten dit nooit....
Toch blijft Jaro dol op dit gerecht.
Voor hem is het zijn moeders macaroni
(En niet die van zijn oma).

Dus zitten we er klaar voor. Zij nog in de trein en hier de macaronischotel klaar om in de oven te zetten.
Ik heb hem alvast deze foto gestuurd.

1 opmerking:

  1. lekker hoor, ik krijg er ook direct zin in! ( en het kan heel goed met vegetarische hamblokjes :-) ) En dat kaaskorstje Hmmm smikkel. Edith

    BeantwoordenVerwijderen