dinsdag 27 december 2011

Berk-muts

De oude berk, ooit als klein boompje meegenomen uit het bos bij mijn oom, staat al meer dan 30 jaar voor mijn ouderlijk huis. En met al die veranderde kleine voortuintjes altijd een lust voor het oog.
Hij werd te groot, en mijn moeder besloot tot een snoei opdracht, en dat gebeurde dan ook goed.
Er was niet veel meer over, alleen een grote stam, maar volgens mijn moeder zou de boom gewoon weer uitlopen. Helaas.
Gelukkig was de prachtige clematis die er daarna jaren tegenaan groeide was weer een lust voor het oog.
Opeens brak er een stuk af, totaal rot was de stam. Er liggen nu twee stukken stam in de tuin en er staat nog een halve stam.
Ik vind het altijd jammer als er bomen verdwijnen, zeker in een straat waar veel mensen de voortuin van tegels voorzien.


Toen we gister bij mijn ouders arriveerden zag ik hem staan, en wat schetste mijn verbazing?
Hij had een muts op, een gehaakte muts.
De dag had niet beter kunnen beginnen!


Wildbreien is in de randstad erg in de mode. Zou mijn creatieve moeder nu in het Zeeuwse dorp een nieuwe trend hebben gezet?


Voor de liefhebber nog een close up, kun je hem namaken voor als er bij jou ook een boom staat die niet gezond meer is.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten