vrijdag 23 december 2011

Hartewensen

Veel te vroeg was ik in een winkelcentrum, de winkel waar ik zijn moest was pas om 9.30 uur open. Zo kwam ik op het idee een kopje koffie in de Hema koffie corner te drinken.


Ook al was het vroeg, ik zat er niet alleen. Het zat bijna vol met 60-plussers, veelal mannen. Iedereen aan de koffie en sommige met een croissantje. Ze kenden elkaar en bespraken de plannen voor vandaag. Zouden ze elkaar daar elke dag ontmoeten? Ze maakten contact met me, vertelden me waar de lepeltjes lagen en wensten me fijne feestdagen. Een goede start van de dag, in een erg vreselijk winkelcentrum.

Onderweg naar de winkel kwam er een leuk meisje van een jaar of tien naar me toe en vroeg of ze me een kaartje mocht geven. Ja natuurlijk! Het was een zelfgemaakte kerswens, even later kreeg ik er nog één. En ik zag opeens iedereen met mooie gekleurde hartjes van papier lopen, allemaal gekregen van een groep kinderen die het speciaal vandaag uitdeelde.



Het werd een heerlijke vakantiedag!
Oh ja, de foto's van gister waren van een pompoen en een broodrooster.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten