vrijdag 9 december 2011

Groene vingers

Als kind had ik heel veel kamerplanten, ik kreeg stekjes van mijn oma en opa, en mijn kleine kamertje stond helemaal vol. Op de basisschool had ik als vaste taak het verzorgen van de planten in de klas, en we hadden een klas vol planten want meester de B. hield ook erg van kamerplanten.
Ik had echt groene vingers.
Vanaf mijn dertigste, heb ik bijna geen planten meer, soms een grote vetplant, of een frisse varen.

Sinds 3 weken heb ik twee nieuwe planten, een sierasperge, ik houd erg van die plant omdat hij zo mooi lichtgroen van kleur is en makkelijk te houden. Ik kreeg hem van mijn moeder.
En ik heb ook een christusdoorn, de plant die mijn opa ook altijd had, met frisse groene blaasjes en kleine rode bloemetjes. Gekregen van mijn tante R. en Oom J. Ook een hele makkelijke plant.

En, zie jij het?


De eens zo prachtige frisgroene plant lijdt aan uitval......en ook aan geel worden.


En deze ook....


Ben met mijn volwassenheid mijn kamerplanten-groene-vingers helemaal kwijt geraakt!

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten