maandag 5 december 2011

Prinses Pauw

Vandaag een werkafspraak in een oude boerderij die nu nu dienst doet als museum. Het was midden in een moderne woonwijk. De lucht was grijs, en er waren zware buien opkomst.
Half 10 liep ik over het terrein, en de oude molen viel me vandaag heel erg op.
Ik kreeg zin in oude ambachten. En fantaseerde over houtbewerken, glasblazen, smeden.
Even was ik in een andere tijd.


Na het gesprek liep ik weer over het terrein, plotseling stond Prinses Pauw voor me, niet bang en vragend keek ze me aan. De zon ging opeens schijnen, en weer had ik het gevoel in een andere tijd te zijn.
Omdat ik in deze tijd was kon ik met mijn mobiel foto's maken.



Prinses Pauw wilde graag met mij op de foto, en wenste me een fijne zonnige dag.
De uren daarna scheen de zon prachtig en overal in de verte hingen donkere wolken, behalve waar ik was.
Fijne baan heb ik toch, je komt nog eens iemand tegen.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten