donderdag 15 maart 2012

Citroenvlinder

Voor B en zijn moeder J is het elk jaar weer spannend wie de eerste citroenvlinder van dat jaar ziet.
Terwijl ik vandaag in het bosatelier van de zon genoot zag ik er één, het was mijn eerste. En de hele dag bleef hij rond het terras vliegen, steeds opnieuw fladderde hij vrolijk voorbij.  Natuurlijk bracht ik B direct op de hoogte, de eerst citroenvlinder staat dit jaar op mijn naam!
Mijn schoonmoeder was helaas onbereikbaar. (in tuin of bos)
Bij mijn thuiskomst vanavond verteld B dat zijn moeder J ook een citroenvlinder had gezien vandaag . . . . . . toch jammer.


foto van internet

Toen ik later op de dag ook mijn eerste lammetje zag , en mijn eerste speenkruid wist ik dat ik bijna jarig was.
Voor Roosje was het minder rooskleurig vandaag, ze prikte zich aan enorme brandnetels.


Beetje late blog, mijn ogen vallen dicht.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten