zaterdag 10 maart 2012

De oppas

Rond mijn 23ste ben ik regelmatig gaan oppassen op baby V en kleuter S. Naast mijn studie en stage was dat goed te combineren en ik vond het heerlijk om te doen. Kon in het gezin helemaal los met mijn creativiteit ,en omdat ik daar regelmatig was voelde ik me 'kind aan huis'.  De betrokkenheid van hun ouders (M en J ) bij mij was groot, en zo is een echte vriendschap ontstaan.
Stelde me nog jaren op hun familie feestjes voor als 'de oppas'.

1990?

Nu zijn de dames uitgegroeid tot twee bijzondere volwassenen. Meiden om trots op te zijn.
Zij zijn, net als hun ouders, ook betrokken bij mijn gezin en mijn leven en nog steeds voel ik het als hechte band.
Vanavond hebben we met zijn allen gegeten, de meiden namen ook hun lief mee. Mijn lachspieren zijn wel erg vermoeid, want naast herinneringen op halen en vertellen over het leven van nu wordt er ook enorm gelachen. Waarom? Tja, het gebeurt gewoon.
'Count your blessings'


Ineke



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten