maandag 12 maart 2012

Vis in het water

De dagen op Kunst Centraal zijn steeds langer, het wordt steeds moeilijker gewoon geïnspireerd consulent te zijn. Aan alles voel je het aankomende groepsontslag.
Eind van de dag voel ik me dan zo (mens met mooi vak, gevarieerde vaardigheden, beetje platgeslagen)


Maar er kwam nog een toetje. Ik was door 5 studenten van de HKU uitgenodigd voor een interview voor het vak ' werkveld oriëntatie'. In een kleilokaal zat ik aan een tafel met 5 leuke meiden. Het werd een leuk gesprek, had het gevoel dat ze echt benieuwd waren naar mijn beroep, mijn inspiratie en mijn ervaringen.
Natuurlijk bracht ik hun op de hoogte van de bezuinigingen, en van de gevolgen voor Kunst Centraal, en  misschien voor mij.

'Wat moet dat naar zijn, dat dát wat u zo belangrijk vindt ,en waar u zo inspirerend over vertelt , gewoon verdwijnt, en dat u dat vak dan niet meer zo kan uitoefenen als u zou willen'
Ze zeiden u tegen mij , ze waren zo geïnteresseerd, en ik vond het zo fijn over de inhoud van mijn beroep te vertellen. En met hun in gesprek te zijn over keuzes, doelen, nieuwe media, en nog veel meer.
Even voelde ik me weer als een vis in het water.
Voor die school vond ik dit visje.



Mooi toch?

Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten