donderdag 29 maart 2012

Korte vrolijkheid

Dit is een Pinksterbloem. Vandaag gefotografeerd.


En dit is wel een hele vroege Pinksterbloem, die zich door het lekkere weer afgelopen weken heel erg vergist heeft. Ze groeien meestal later. Nu denken veel mensen dat de naam Pinksterbloem iets te maken heeft met Pinksteren. Nee, de bloem bloeit namelijk altijd ver voor Pinksteren.
De bloem heet zo omdat ze meestal bloeien als de pinken (eenjarige koeien) voor het eerst de weide in gaan. Dat is meestal eind april.

Na deze Pinksterbloem had ik nog een vreemd contact met Greet Gans.

Ik bekeek haar uitvoerig, ze liep zo prachtig, zo evenwichtig schommelend.
En ik sprak haar aan, vroeg of ze genoot van de vroege lente.
Ze keek woest en waggelde onder hekje door, en gakte zoiets als: 'doe nou maar niet zo vrolijk,
dat lijkt me in jouw geval niet op zijn plaats'.
Tja ze had gelijk, maar als je onverwacht een Pinksterbloem ziet en Greet Gans dat is dat toch een
reden tot korte vrolijkheid.

De rest van de dag was vreemd, en op het werk werd pijnlijk duidelijk wat we al dachten, namelijk 45 % ontslagen per 1 augustus. Waarvan de grootste groep in het team waarmee ik al erg lang werk.
Het is echt waar.

Ineke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten