zaterdag 17 november 2012

Sienterklaas

Sinterklaas kwam aan in Utrecht, met zijn pieten. In allemaal bootjes door de Utrechtse grachten.


En langs de grachten allemaal ouders met kinderen, de meeste verkleed als zwarte pietjes.
Zo'n bijzondere sfeer! Ik herinnerde me mijn kinderen weer, als pietjes, zingend, maar ook bibberend.
Het werd een dag met wat melancholische gevoelens, dit jaar vieren we in het gezin geen sinterklaas meer.
De mannen hebben niet veel zin er aandacht aan te besteden.
Ik houd zo van cadeautjes verzinnen, grapjes, gedichten maken, bijzondere verpakkingen, eigen maaksels.
En ook dat je met gedicht iets kunt vertellen wat je niet zomaar zegt.
Het komt in een gedicht altijd wat meer binnen.
Ik kocht toch een paar cadeautjes in de stad, tja, ik zie wel hoe ik het ga aanpakken. Stiekem in de schoen?
Met de klusclub vieren we wel Sinterklaas, gelukkig maar.
En. . . .op mijn stage school heb ik nu groep 4, en ze geloven in Sinterklaas, en dat ga ik komende weken allemaal meemaken!

Ineke

1 opmerking:

  1. En natuurlijk mag je langs komen bij de kleuters om die sintsfeer even te proeven. x

    BeantwoordenVerwijderen