vrijdag 30 november 2012

Toen mijn ouders zo oud waren als mijn zonen

Deze week geniet ik zo van dit liedje, 'het dorp' van Wim Sonneveld.

Dat komt natuurlijk door de televisie serie 'moeder, ik wil de de revue', deze serie sloot met dit lied af.
Gezongen door de hoofdpersoon voor zijn vader.
Het was een mooi gemaakte, beetje trage serie. Het verhaal speelde zich af in de jaren vijftig.
Dat is de tijd dat mijn ouders jong waren, en de leeftijd van mijn kinderen hadden.
Zo heb ik naar die serie gekeken.
De scheer apparaten die toen op de markt kwamen, de radio's, de eerste TV, de huisinrichting, de vrouwen emancipatie die langzaam op gang kwam, de geweldige keukenschorten, en zo verder.

Onderstaande foto is uit de serie, het is de Domstraat in Utrecht (rechts om de hoek het werk van B).
Morgen heb ik een koffie afspraak in de stad, en daarna fiets ik even naar de bloemenmarkt, en dan kom ik vanaf de domkerk, en fiets ik deze kant uit. En sinds de serie 'Moeder ik wil bij de revue' waan ik me in deze straat altijd even in de jaren vijftig, de tijd dat mijn ouders de leeftijd hadden van mijn kinderen.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten