maandag 23 september 2013

De letter B

Vandaag leerde ik de kinderen de letter b.
We keken met zijn allen naar de vertelplaat op zoek naar woorden met een b.
boom, barbecue, bal, boomhut, beer, boek, en toen stak leerling S zijn vinger op:

'baddestoel'

Zo moeilijk, de p of de b.
En ik geniet zo van zo'n jongetje dat dan heel serieus een woord met een b weet.
En niemand vond het erg dat het eigenlijk met een p begon. Ze zijn echt lief voor elkaar in die groep.

Op de vertelplaat was ook een ooievaar getekend met een luier in zijn snavel en in die luier lag een?
Niemand wist het, en toen ik zei dat er een baby in die luier lag keken ze me allemaal met grote ogen aan.
Ze keken naar de dikke buik van hun eigen juf. Daar zat namelijk een baby in.
En hoezo een baby in een luier in de snavel van de ooievaar?
Ik heb ze maar niks verder uitgelegd.


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten