dinsdag 17 september 2013

Mama juf?

Vandaag zei een kind in de klas tegen mij:'ik noem je mama juf' en ze hing even tegen me aan.

Kijk, je kunt hier van alles bij denken.
Zou ik ze teveel bemoederen, en daarom denkt ze bij mij aan een mama,
of doet ik haar aan een mamajuf denken omdat ik lekker stevig ben en lekke zacht

Denk er maar van wat je wilt, ik vond het zo'n lief zinnetje, en na 4 stage dagen in deze groep vind ik de kinderen alweer zo leuk. Echt genieten van de kleine vingertjes die een potlood vasthouden en met tong uit de mond een 4 schrijven.
Of een woord eerst spellen voordat ze het kunnen lezen  's  i  k,   sik'

En dan de les muziek die over slakken en haasjes ging. En de kinderen zo vrolijk werden van de haasjes muziek dat ik met een hele club haasjes heb gedanst, gekropen, en heb gespeelt. Waarna het heel fijn was dat ze zo moe waren dat we als slakken weer naar de klas gingen.

Het is fijn juf te zijn.


Maar het het is een verantwoording, een kind een gelukkige schooltijd bezorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten