woensdag 18 september 2013

familie van papier

Je bent 6 jaar, en zit net 3 weken in groep 3 en dan word je gevraagd om je familie te tekenen, uit te knippen, op te plakken en er een lijst omheen te schilderen.
Dat is wel een enorme klus.

En je houdt nog zo van spelen dat ik de volgende dingen hoorde toen de kinderen aan het knippen waren en ik mijn ogen even dicht deed:

' hallo ik ben de vader van Peter wie ben jij? Pas op ik ben heel groot'
'Wie heeft mijn broer gezien hij is uitgeknipt en nu kwijt, waar is Jort? Thuis loopt hij ook altijd weg'
'Juf, juhuhuf, mag ik nieuwe cavia maken, hij is kwijt of weggelopen'
' ik heb het been van mijn broer eraf geknipt, maar die is ook zo lang'

'la la la la la lala lalala, ik loop over de tafel en spring nu op de grond'

Het werd poppenspel. met kleine kreukelige uitgeknipte poppetjes.
Ik was blij toen ze allemaal hun familie hadden opgeplakt.



 Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten